De Auto….

strand vlis 4-2013-f
Omgeven door een leegte bleef ik zoeken naar….
Zo was er de opbouw van een grijs-water-systeem waarvoor ik een IBC600-tank, regenton, filters, 2 pompen en tyleenbuis aanschafte. De leidingen heb ik dwars door de buitenmuur naar binnen gebracht en het systeem binnen liep onder de vloer naar de verschillende aansluitpunten. Eenmaal de smaak te pakken vroeg ik gelijk een duurzaamheidslening aan voor zonnepanelen.

Grijswater


Toen kreeg ik voor een week een Prius-station in de schoot geworpen. Er ging direkt een lichtje bij mij branden. Voor de overcapaciteit van de zonnepanelen zou ik een boiler en accumulatoren aanschaffen.
Zo gezegd zo gedaan; ik ben er half België voor doorgereden.
Daarnaast ging ik kringloopwinkels af om mijn serviesgoed en keukenspullen aan te vullen. Twee dagen naar mijn vriendin in Den Haag. Naast de 2 enorme ladingen hout voor kasten en bedden haalde ik bijvoorbeeld ook een matras en plaatste een deur in de woonkamer. Die twee dagen waren fantastisch; beiden in de aktie-mood; geen tijd voor probleem en/of verschil van inzicht. Echt weer wij in de weer met spullen.
Ook ging ik naar mijn ouders in Middelburg en wel met Rexi. Samen naar het strand in Vlissingen; wij vonden het heerlijk. Ook daar nam ik de nodige spullen mee, van pannen tot spullen dewelke nog van mij stonden opgeslagen.
Deze week vormt het daadwerkelijke begin van een tsunami aan gebeurtenissen. Ergens in mijn onbewuste is er iets geraakt of beter ontwaakt. Ik kon er niet bij, het verwarde en veroorzaakte een soort van onrust / ontevredenheid. Was het wellicht het “te” rimpelloze, ietwat teruggetrokken bestaan in Montfort? Ik weet het niet.

De enorme hoeveelheid verstopte nadien mijn handelen. De duurzaamheidslening werd afgewezen en de boiler en de accumulatoren heb ik wederom verkocht.
strand vlis 4-2013-g

